Kundeservice

Velkommen til kundeservice

Her kan du læse om vores betingelser, levering mm. Brug menuen til venstre.
Vi håber, du finder, hvad du ønsker, ellers er du altid velkommen til at kontakte os.

Du får adgang til “Min konto” første gang, du gennemfører et køb hos os. Her finder du information om alle dine ordrer. Har du brug for at ændre adresse, telefonnummer eller anden information? Det gør du også under Min Konto.


Min ordre

Kan jeg ændre eller fjerne min ordre?

Vi kan ændre eller gjerne varer fra din ordre, hvis den endnu ikke er blevet behandlet på lageret. Kontakt os da med det samme via kundeservice.


Er min ordre afsendt?

Når din ordre er blevet behandlet af os, vil en ordrebekræftelse blive sendt til din registrerede E-mailadresse.


Hvor er min ordre?

Du kan nemt spore din pakke via det link, du modtager på E-mail.


Hvornår og hvordan får jeg min pakke?

Vores samarbejdspartner UPS leverer til døren, og de kontakter dig før levering. Her vil I aftale en tid, der passer dig. 


Min konto

Ved at blive medlem kan du gennemføre køb i vores webshop, lave indkøbslister og gemme varer som favoritter. Under “Min konto” kan du også opdatere dine oplysninger; herunder bl.a. leveringsadresse. Det er gratis at blive medlem.


Jeg ønsker at oprette en konto

Du bliver automatisk kunde hos os, når du vælger at gå til kassen. Her udfylder du alle dine personlige oplysninger og vælger et password. Næste gang du handler hos os, kan du nemt logge ind ved at trykke på knappen til højre kaldet “Log ind”.


Jeg vil oprette en konto, men E-mailadressen er allerede i brug?

Årsagen til dette er, at du allerede har en konto hos os. Tryk på “Log ind” og derefter “Glemt password”. Her indtaster du den E-mailadresse, du netop har forsøgt at logge ind med, og så sender vi dig et link, så du kan oprette et nyt password.


Kan jeg reservere et produkt ved at tilføje det til indkøbskurven?

Nej, først når du har gennemført købet, er du sikker på at modtage varen.

 

Hvilke betalingsmuligheder kan jeg vælge imellem?

I dag tilbyder vi 2 forskellige betalingsmuligheder:
 
1. Betal med kort
2. Betal hos forhandler (NB! Gælder kun, hvis ordren indeholder mindst én symaskine).
 

VISA og MASTERCARD

Du kan betale med VISA og Mastercard. Beløbet trækkes fra din konto, når din pakke er afsendt. Når du vælger at betale med kort, har vi et standard forsendelsesgebyr på 99,- DKK, hvis du handler for under 1000 kr. Hvis du handler for mere end 1000,- DKK er der fri fragt.
 
Betal og hent hos forhandler
Hvis din ordre indeholder mindst én symaskine, har du mulighed for at “Betale hos forhandler”, når du går til kassen. Her kan du vælge den butik, der passer dig bedst. Butikken kontakter dig, så snart dine varer ankommer, per telefon eller E-mail.  


Er min ordre gået igennem? 

Du modtager en ordrebekræftelse på din registrerede E-mailadresse, når du har gennemført et godkendt køb hos os.
 
Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse kort tid efter, din ordre er blevet godkendt, kan det betyde, at noget er gået galt i købsprocessen. Log ind på “Min konto” for at se status på din ordre. Gå til “Ordre” og tjek, om din ordre er der, og at alt ser ud, som det skal.
 
Kan du ikke se din ordre? Du er altid velkommen til at kontakte os via kundeservice.

Købet gik ikke igennem, men pengene er reserveret på min konto

Det kan i sjældne tilfælde ske, at der bliver lavet en reservation på din bankkonto til trods for, at der opstod en fejl under bestillingen af din ordre. I så fald frigives denne reservation inden for 1-5 bankdage. 

FRAGT OG RETUR

Sammen med vores samarbejdspartner UPS er vi glade for at kunne tilbyde vores kunder levering til døren.


Standardlevering med UPS

Leveringsmetoder vi tilbyder:
– Levering til døren med UPS
– Levering til nærmeste forhandler
 

Levering til døren

Levering til døren med vores samarbejdspartner UPS, som kontakter dig før levering, så I sammen kan finde en passende tid.
 
Vi tilbyder fri fragt, når du handler for over 1000,- DKK – ellers kun 99,- DKK.
 
Levering finder normalt sted inden for 2-5 arbejdsdage.
 
Du får et link fra UPS, så du kan spore din pakke.
 

Levering til forhandler

Hvis du har valgt at hente og betale dine bestilling hos en forhandler, valgt af dig ved kassen, er det altid fragtfrit. NB! Du kan vælge at hente hos din forhandler, hvis din bestilling indeholder mindst én symaskine.
 
Levering til butikken finder normalt sted inden for 2-5 hverdage
 
Butikken vil kontakte dig, når de har modtaget dine varer, enten pr. telefon eller E-mail.Du behæver altså ikke at gøre noget før de kontakter dig.

Hvor er min pakke?

Leveringstiden for standardlevering er 2-5 arbejdsdage, regnet fra dagen efter, du har bestilt din ordre. Bestiller du før kl. 12.00 på hverdage, behandles odren samme dag, og du kan regne den dag, du bestilte, som værende den første dag.
 
Du kan nemt spore din pakke via det link, du modtager via E-mail.
 
Hvis du vælger at hente pakken i din nærmeste butik, kontakter butikken dig, når dine varer er klar til afhentning.

Hvor er min ordrebekræftelse?

Har du ikke modtaget din ordrebekræftelse kort tid efter, at du har bestilt din ordre, kan det betyde, at der er gået noget galt i købsprocessen. Log ind på “Min konto” for at se status for din ordre. Gå til “Ordre” og se, om din ordre er der, og at alt ser ud, som det skal.
 
Er der noget galt? Du er altid velkommen til at kontakte os. Kundeservice.

Hvor lang tid tager det, før en vare kommer tilbage på lager?

Vores varer sendes fra fabrikkerne i Japan, Thailand og Taiwan. Dette indebærer, at vi har en leveringstid på ca. 4 måneder. Vejr og uforudsete hændelser kan forekomme, så vi opfordrer dig til at indtaste din E-mailadresse på produktsiden for den vare, du ønsker at købe. På den måde får du besked via E-mail, så snart produktet er tilgængeligt for køb i vores webshop igen. Du kan læse mere om os og vores produkter her.

Persondataforordningen for SHP AS og SHP AB

Behandlingsansvarlig

Daglig leder Jon Magne Soløy er på vegne af SHP AS og SHP AB behandlingsansvarlig for selskabets behandling af personoplysninger. 

Personoplysninger, som lagres

Vi lagrer følgende personoplysninger om vores kunder:

Kunder fra Webshoppen:  Navn, adresse, evt. leveringsadresse hvis denne er en anden, telefonnummer, e-mail og login-info. Vi lagrer yderligere, hvilke maskiner eller andre produkter du har købt.

Nyhedsbrevskunder: Vi lagrer kun din e-mailadresse, og hvad du klikker på.

Garantikunder, symaskiner: Vi lagrer din kontaktinformation, maskinens købsdato, serienummer og modeltype samt pris.

Formål med behandlingen

Vi behandler oplysningerne for at kunne gennemføre vores forpligtelser overfor vores forhandlere og kunder.

For nyhedsbrevskunder benytter vi også oplysningerne til at kunne give dig information og tilbud.

Garantikunders data opbevares for at kunne opfylde vores garantiforpligtelser. Samt til at have mulighed for at informere kunden, hvis der skulle være en konstruktionsfejl ved maskinen.

Grundlaget for behandlingen

Information om navn, adresse, telefon, e-mail etc.  benyttes for at opfylde købsaftalen. Grundlaget for denne behandling er persondataforordningen artikel Art 6 (b).

Hvis du har givet samtykke til det, benyttes oplysningerne også til at give dig information, tilbud og service i forbindelse med din tilmeldelse af nyhedsbrev eller ved dit køb via e-mail, telefon eller SMS. Grundlaget for denne behandling er fortrolighedserklæring Art 6 (a). Du kan når som helst takke nej til at modtage disse informationer fra os.

Hvis du har givet samtykke til det, benyttes købshistorik og adfærdsmønster til at give anbefalinger og reklame specielt tilpasset kunden. Grundlaget for denne behandling er persondataforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst annullere dit samtykke til denne anvendelse.

Indhentning af personoplysninger

Vi lagrer de personlige oplysninger, du har oplyst på vores netsider i forbindelse med dit køb eller tilmeldelse til at modtage vores nyhedsbrev.

Vi lagrer også de personoplysninger, du har angivet til vores ansatte eller forhandlere i forbindelse med dit køb og udfyldelse af garantikort.

Vi bruger cookies / cookies på vores hjemmeside for at give dig den bedste kundeoplevelse og service. Lov om elektronisk kommunikation kræver, at vi informerer vores besøgende om brugen af ​​cookies. Læs mere om brug af cookies under Cookies.

Offentliggørelse af oplysninger til tredjepart

Vi vil ikke dele, sælge, overføre eller på anden måde videregive personlige oplysninger til andre, medmindre vi er lovligt forpligtet til at gøre det. Undtagelser kan være tidspunkter, hvor speditøren for levering af bestilte varer eller forhandler, hvis du har kontaktet os direkte uden at gå igennem dette.

Sletning af personoplysninger

Information vi efter bogføringsloven er forpligtet til at bevare vil blive gemt i op til fem år, i henhold til de lovmæssige krav. Vi gemmer data, indtil du specifikt anmoder om at blive slettet.

Justitssekretærens rettigheder

Vi behandler dine personlige oplysninger i overensstemmelse med Personoplysninger Act og gældende regler. Det anbefales, at du muligvis kræver adgang til og flytning af dine personlige oplysninger samt korrigering eller sletning af oplysninger.

Det kan appelleres til Datatilsynet for behandling i strid med reglerne.

Oplysninger om sikkerhed

Vi sikrer dine personlige oplysninger ved både fysisk og virtuel adgang og adgangskontrol. Der opbevares intet lokalt på maskiner.

Eventuelle henvendelser om, hvilke oplysninger der er registreret, rettelse og sletning kan sendes skriftligt til webshops@shp-as.no.

Generelle vilkår

1. Generelt

1.1

Disse generelle vilkår og betingelser (“Vilkår”) gælder, når du som forbruger (“du” eller “kunden”), placerer en ordre via www.janome.dk og relaterede websteder (“Website”). Aftalen er mellem dig og SHP AB, Org. nr 556528-3578 (“SHP AB”). Detaljerede kontaktoplysninger og andre oplysninger om SHP AB er tilgængelige på hjemmesiden. De generelle betingelser gælder kun for kunder, der er forbrugere.

1.2

Du skal være mindst 18 år for at bestille via hjemmesiden. SHP AB accepterer under Dansk lovgivning ikke kreditkøb for folk under 18 år. SHP AB forbeholder sig ret til at afvise eller ændre dine ordrer (for eksempel, hvis du har givet falske personlige oplysninger og/eller har en historie af manglende gældbetalinger).

1.3

SHP AB har intet ansvar, hvis produkterne sælges, eller for billed- eller typografi fejl på hjemmesiden, såsom fejl i produktbeskrivelsen eller den tekniske specifikation, unøjagtige priser og prisjusteringer (såsom ændringer i prisen over leverandører, valutakursudsving) eller urigtige oplysninger om, hvorvidt et produkt er på lager eller ej. Janome.dk har ret til at rette sådanne fejl og når som helst at ændre eller opdatere oplysninger. Hvis en forkert pris er citeret for et produkt, du har bestilt, skal SHP AB informere dig om dette og afvente din accept af den ændrede pris, før SHP AB fortsætter bestillingsprocessen. Alle fotos på hjemmesiden bør kun betragtes som illustrationer. Sådanne illustrationer garanterer ikke at gengive mængden af ​​produkter, du kommer til at modtage eller produktets nøjagtige udseende, funktion eller oprindelse. Janome er ikke ansvarlig for tredjepartsoplysninger til webstedet.

1.4

Hjemmesiden og alle dens indhold ejes af SHP AB eller dets licensgivere. Informationen er beskyttet af immaterielretslovgivningen og markedsføringsret. Det betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om produkter, tjenester og andet indhold ikke er tilladt at kopiere eller anvende uden forudgående skriftlig tilladelse fra SHP AB .

2. Kontrakter og ordrer

2.1

For at placere en ordre via hjemmesiden skal du acceptere de generelle betingelser. Ved at acceptere de generelle betingelser forpligter du dig til at overholde de generelle betingelser og erkende, at du har læst oplysningerne om personoplysninger og cookies og samtykker brug i overensstemmelse med SHPs privatlivspolitik angivet nedenunder.

2.2

En købsaftale er underskrevet, når SHP AB har bekræftet din booking, og du har modtaget en ordrebekræftelse fra SHP AB via e-mail. SHP AB opfordrer til at opbevare bookingbekræftelsen til eventuel, fremtidig kontakt med SHPs kundeservice vedr. ordren. Du har ret til at annullere din ordre, indtil den er blevet bekræftet af SHP AB. Hvis reservationen annulleres, skal SHP AB refundere eventuelle betalinger, du eller dit kreditkortselskab har udført ang. ordren.

3. Kundens oplysninger mv.

3.1

SHP AB anbefaler, at du opretter en brugerkonto, før du foretager indkøb på hjemmesiden. Hvis du registrerer din konto og/eller placerer en ordre, vil du blive bedt om at opgive visse personlige oplysninger. Du bekræfter, at oplysningerne er korrekte og fuldstændige og er ansvarlig for eventuelle fejl i oplysningerne. Information om SHP ABs behandling af personoplysninger findes i SHPs integritetsbeskyttelse, der udgør en integreret del af disse generelle vilkår og betingelser.

3.2

Du lover at sørge for, at ingen ud over dig bruger dine login-oplysninger. Du må ikke oplyse dit brugernavn eller adgangskode til nogen, og du skal sørge for, at eventuel dokumentation med information om dit brugernavn eller adgangskode opbevares således, at uvedkommende ikke kan få adgang til oplysningerne. Du skal straks giver SHP AB besked, hvis der er mistanke om, at en uautoriseret person har fået adgang til din adgangskode. Du er ansvarlig for alle køb foretaget med dine login-oplysninger, hvis du ikke har givet en sådan melding.

3.3

Hvis SHP AB har mistanke om, at du misbruger din konto eller dine loginoplysninger eller på anden måde overtræder de almindelige betingelser, har SHP AB ret til at blokere adgangen til din brugerkonto. SHP AB er også berettiget til at tildele dig nye login-oplysninger.

Persondataforordningen for SHP AS og SHP AB

Behandlingsansvarlig

Daglig leder Jon Magne Soløy er på vegne af SHP AS og SHP AB behandlingsansvarlig for selskabets behandling af personoplysninger. 

Personoplysninger som lagres

Vi lagrer følgende personoplysninger om vores kunder

Kunder fra Web butik:  Navn, adresse, evt. leveringsadresse hvis denne er en anden, telefonnummer, e-mail og login info. Vi lagrer yderligere, hvilke maskiner eller andre produkter som du har købt.

Nyhedsbrevkunder: Vi lagrer kun din e-mail adresse og hvad du klikker på.

Garantikunder symaskiner: Vi lagrer din kontaktinformation, maskinens købsdato, serienummer og modeltype samt pris.

Formål med behandlingen

Vi behandler oplysningerne for at kunne gennemføre vores forpligtelser overfor vores forhandlere og kunder.

For nyhedsbrevskunder benytter vi også oplysningerne til at kunne give dig information og tilbud.

Garantikunders data opbevares for at kunne opfylde vores garantiforpligtelser. Samt til at have mulighed til at informere kunden, hvis der skulle være en konstruktionsfejl ved maskinen.

Grundlaget for behandlingen

Information om navn, adresse, telefon, e-mail etc.  benyttes for at opfylde købsaftalen. Grundlaget for denne behandling er persondataforordningen artikel Art 6 (b).

Hvis du har givet samtykke til det, benyttes oplysningerne også til at give dig information, tilbud og service i forbindelse med din tilmeldelse af nyhedsbrev eller ved dit køb via e-mail, telefon eller SMS. Grundlaget for denne behandling er fortrolighedserklæring Art 6 (a). Du kan når som helst takke nej til at modtage disse informationer fra os.

Hvis du har givet samtykke til det, benyttes købshistorik og adfærdsmønster til at give anbefalinger og reklame specielt tilpasset kunden. Grundlaget for denne behandling er persondataforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst annullere dit samtykke til denne anvendelse.

Indhentning af personoplysninger

Vi lagrer de personlige oplysninger du har oplyst på vores netsider i forbindelse med dit køb eller tilmeldelse til at modtage vores nyhedsbrev.

Vi lagrer også de personopplysningene du har avgitt våre ansatte eller forhandlere i forbindelse med ditt kjøp og utfyllelse av garantikort.

Vi bruger cookies / cookies på vores hjemmeside for at give dig den bedste kundeoplevelse og service side. Lov om elektronisk kommunikation kræver, at vi informerer vores besøgende om brugen af ​​cookies. Læs mere om brug af cookies under Cookies.

Offentliggørelse af oplysninger til tredjepart

Vi vil ikke dele, sælge, overføre eller på anden måde videregive personlige oplysninger til andre, medmindre vi er lovligt forpligtet til at gøre det. Undtagelser kan være tidspunkter, hvor speditøren for levering af bestilte varer eller forhandler, hvis du har kontaktet os direkte uden at gå igennem dette.

Sletning af personoplysninger

Information vi efter bogføringsloven er forpligtet til at bevare vil blive gemt i op til fem år, i henhold til de lovmæssige krav. Vi gemmer data, indtil du specifikt anmoder om at blive slettet.

Justitssekretærens rettigheder

Vi behandler dine personlige oplysninger i overensstemmelse med Personoplysninger Act og gældende regler. Det anbefales, at du muligvis kræver adgang til og flytning af dine personlige oplysninger samt korrigering eller sletning af oplysninger.

Det kan appelleres til Datatilsynet for behandling i strid med reglerne.

Oplysninger Sikkerhed

Vi sikrer dine personlige oplysninger ved både fysisk og virtuel adgang og adgangskontrol. Der opbevares inget lokalt på maskiner.

Eventuelle henvendelser om, hvilke oplysninger der er registreret, rettelse og sletning kan sendes skriftligt til kundeservice@janome.no

4. Priser, gebyrer og betaling

4.1

De angivne på hjemmesiden priserne gælder for ordrer på hjemmesiden. Alle priser er angivet i DDK og er inklusive moms. Priserne inkluderer ikke betalings- og shipping gebyrer givet hver for sig.

4.2

Du kan betale for dit køb på den måde er angivet på hjemmesiden. Læs mere om vores forskellige betalingsmuligheder og rabatter her. SHP AB har ret til at opkræve dig allerede tilknyttet din ordre, hvis du ikke har valgt dine fakturerings- eller lignende betalingsmetode, og dette er accepteret af SHP AB . Ved fakturering eller rate SHP AB eller dets partnere kan opnå kredit oplysninger fra tredjemand. I så fald vil du blive underrettet herom. SHP AB forbeholder sig ret til enhver tid ikke at tilbyde alle betalingsmetoder kan ændre betalingsmetode, hvis betalingsmetode du har valgt en eller anden grund ikke fungerer på tidspunktet for opfyldelsen af ​​ordren. Bemærk, at begrænsninger i tilgængelige betalingsmetoder er angivet på hjemmesiden.

5. Specialtilbud

SHP AB skal fra tid til anden på webstedet kunne komme med særlige tilbud, der er gunstigere end dem, der er indeholdt i disse vilkår, såsom betalingsbetingelser eller udvidet tilbagekaldelse højre. Disse betingelser gælder, så længe de særlige tilbud varer og for de specifikke produkter, SHP AB har indgået i forbindelse hermed. Janome.dk forbeholder sig ret til enhver tid at trække sådanne tilbud tilbage. Ved ophør eller inddragelse af et særligt tilbud disse generelle vilkår gælder uden ændringer. Tilbud på specifikke produkter på Webstedet gælder kun for den begrænsede periode, og indtil produkterne sælges.

6. Levering og forsendelse

6.1

Produkter på lager leveres normalt inden for antallet af arbejdsdage, som angivet på hjemmesiden. Medmindre andet er aftalt (fx i forbindelse med reservation af produkter, der ikke er på lager), vil leveringen være senest 30 arbejdsdage efter, at Janome.dk har skriftligt bekræftet ordren på reservationsbekræftelsen. Mere information om shps levering af produktet og leveringsbetingelser angivet her.

6.2

Den forventede leveringstid er angivet i ordrebekræftelsen, check-out og/eller det pågældende produkt side på hjemmesiden. Hvis der er forsinkelse i levering, SHP AB informere dig om dette og vil fortsætte med at holde kontrol over ordren. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, og hvis en leverance er forsinket mere end 30 arbejdsdage, og ikke på grund af dig som kunde, har du ret til at annullere købet.

6.3

Hvis en pakke, der skal hentes på et bestemt leveringssted, skal du gøre det inden for den tidsperiode, der er angivet i meddelelsen. Pakker bør normalt indsamles i person med gyldig legitimation og reservation nummer. Du kommer til at få en leverance, der angiver, hvornår og hvor pakken skal indsamles eller modtages. Meddelelse skal gives via e-mail, almindelig post, og hvis du har meddelt et mobilnummer, også via telefon eller SMS. SHP AB har ret til at opkræve et gebyr på 150 DDK, hvis pakken ikke hentes.

7.Angrerett

Ret til at tilbagekalde

7.1

Når produkter er købt på Sitet, har du en 14-dages fortrydelsesret i henhold til gældende fortrydelsesret og lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Det betyder, at du har ret til at annullere ethvert køb ved at give meddelelse til SHP AB af denne inden for 14 dage fra når du eller din repræsentant har modtaget det bestilte produkt.

Annullering finder ikke anvendelse på følgende produkttyper:

(a) 

De produkter, som dine specifikationer, eller som på anden måde har fået en særskilt, individuel karakter,

(b)

Produkter med brudte forseglinger returneret på grund af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager (såsom undertøj, kosmetik, toiletartikler, hårtørrer og lignende produkter, barbermaskiner, elektriske tandbørster, skalaer, elektriske puder og fodbad)

(c) 

Et produkt, der sandsynligvis forringet eller forældet hurtigt,

(d) 

Lyd- eller videooptagelser (f.eks cd’er) eller edb-software, hvor forseglingen blev brudt efter leveringen, eller

(e) 

Digitalt indhold, der er leveret uden på et fysisk medie (f.eks computerprogram, programmer, spil, musik, videoer eller tekster, hvor adgangen er ved at downloade eller streaming).

7.3

Ved at acceptere de almindelige betingelser, anerkender og accepterer du, at aflysningen ikke gælder for digitalt indhold, der leveres på anden måde end på en bevægelig medium.

7.4

Ved bestilling af et produkt, at aflysningen ikke gælder for, vil du få klar information.

7.5

Hvis du vil bruge fortrydelsesretten, skal du, inden udløbet af fortrydelsesfristen, sende et klart budskab til Janome som foreskrevet her. Du skal have en beskeden tilstand dit navn, din adresse og andre relevante oplysninger, såsom booking reference, fakturanummer og navnet på produktet. Hvis du ikke ønsker at bruge den førnævnte meddelelse, kan du bruge standardformularen for fortrydelsesretten udstedt af Ministeriet for Børn, ligestilling og social integration, se link her.

7.6

Hvis du bruger din fortrydelsesret, vil du betale for forsendelsesomkostningerne retur og er ansvarlig for produktets tilstand efter modtager produktet og under returforsendelse. Produktet skal returneres indenfor 14 dage fra den dato, SHP fik den besked, at du gør fortrydelsesretten gældende. Produktet skal sendes godt pakket, i god stand og i den originale kasse og/eller -emballasjen. Eventuelle returneringer skal sendes til SHP i overensstemmelse med de metoder og instrukser på hjemmesiden, som du kan finde her.

7.7

SHP AB vil lejlighedsvist tilbyder gratis til gengæld for visse produkter. Hvis det er gratis afkast, er dette angivet på den aktuelle side for produktet på webstedet.

7.8

Hvis du bruger fortrydelsesretten SHP AB refundere det beløb, du har betalt for produktet, herunder forsendelsesomkostninger. Eventuelle yderligere forsendelsesomkostninger, som afhænger af, at du vælger en anden levering end standard levering SHP AB tilbud, undtagen restitution. Ved returnering af en del af en ordre, vil vil forsendelsesomkostninger ikke refufusjonen. SHP AB har ret til at fratrække et beløb fra det beløb, der skal tilbagebetales tilsvarende fald i værdien af ​​produktet sammenlignet med produktudvikling oprindelige værdi, hvis og i det omfang en sådan forringelse, fordi du har håndteret produktet ud over, hvad der er behov for at bestemme dens funktion eller karakteristika.

7.9

SHP AB skal tilbagebetale beløbet uden unødig forsinkelse, men ikke senere end inden for 14 dage fra den dato SHP AB modtaget huske budskabet fra dig. Men SHP AB at udskyde tilbagebetalingen, indtil SHP AB har modtaget varen, eller De har fremlagt dokumentation for, at varen returneres, for eksempel ved en bekræftelse levering. Tilbagebetaling vil ske for dig med den betalingsmetode, du har valgt, medmindre andet er aftalt, eller om der er nogen indvendinger mod en sådan tilbagebetaling.

8. Særlige betingelser

Som medlem af janome.dk kan du kun ha ét medlemskab og en konto. Som medlem af janome.dk har du mulighed for at modtage rabat koder, der giver rabat produkter. Som medlem, accepterer du ikke at misbruge dette system, for eksempel ved at sende spam. SHP AB forbeholder sig ret til at opsige dit medlemskab, hvis du handler i strid med disse vilkår.

9. Garanti og klager

9.1

Nogle shps produkter kan, såfremt garantier. Oplysninger om henholdsvis enhver garantiperioden og særlige bestemmelser om garantier for hvert produkt er angivet på hjemmesiden eller i disse Vilkår. Garantier for produkter bør kun omfatte de oprindelige fabrikationsfejl og dermed ikke eventuelle fejl, der opstår under eller efter mulige, individuelle ændringer i produktets funktion og udseende, såsom ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet. Bekræftelse Kundeordre etablerer garantibevis .

9.2

Retten til at indgive en klage kommer til produkter, der er defekte i overensstemmelse med gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. En kunde, der ønsker at gøre brug af deres ret til at indgive klager vedrørende den bestilte vare, ved hjælp af kontaktoplysningerne på hjemmesiden, så kontakt SHP AB snarest praktisk efter manglen blev opdaget. Klager indgivet senest to måneder du opdaget manglen, skal altid anses for at være givet i rette tid. Du har ret til at indgive en klage på produkter købt på hjemmesiden, inden for to år efter at have modtaget varen, eller inden for fem år, hvis produktet ved normal brug formodes at vare betydeligt længere end to år .

9.3

Janome bærer omkostningerne for returfragten for eventuelle godkendte klager.

9.4

Retten til at indgive en klage kommer til produkter, der er defekte i overensstemmelse med gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. En kunde, der ønsker at gøre brug af deres ret til at indgive klager vedrørende den bestilte vare, ved hjælp af kontaktoplysningerne på hjemmesiden, så kontakt SHP AB snarest praktisk efter manglen blev opdaget. Klager indgivet senest to måneder du opdaget manglen, skal altid anses for at være givet i rette tid. Du har ret til at indgive en klage på produkter købt på hjemmesiden, inden for to år efter at have modtaget varen, eller inden for fem år, hvis produktet ved normal brug formodes at vare betydeligt længere end to år.

11. Force majeure

SHP AB er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser, som skyldes omstændigheder uden shps kontrol, såsom generelle arbejdskonflikter, krigshandlinger, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændringer i statslig regulering, tekniske problemer, fejl i el/telefon/computer kommunikation eller anden kommunikation og defekter eller forsinkelser i service fra underleverandører på grund af omstændigheder nævnt ovenfor. Sådanne omstændigheder skal føre til fritagelse fra erstatning og andre foranstaltninger, hvis der skulle opstå en sådan situation, den SHP AB informere dig herom i både begyndelsen og slutningen af perioden for den nuværende situation. Hvis situationen har varet i mere end to måneder, at både du og SHP AB højre annullere købet med øjeblikkelig virkning.

12. Ændringer de almindelige betingelser

SHP AB forbeholder sig ret til enhver tid at ændre disse generelle vilkår og betingelser. Eventuelle ændringer i disse vilkår vil blive offentliggjort på hjemmesiden. Ændringer vil gælde, så snart du har accepteret de generelle betingelser (i forbindelse med et nyt køb, eller når han/hun ser på webstedet), eller 30 dage efter SHP AB har informeret dig om ændringerne. Men SHP AB anbefaler, at du jævnligt holde sig opdateret på hjemmesiden for at være opmærksom på eventuelle ændringer i de almindelige betingelser.

13. Adskillelse

Hvis en kompetent domstol, myndighed eller retten mener en bestemmelse i denne Aftale ugyldig eller uden retskraft, at den resterende del af bestemmelsen, og alle øvrige bestemmelser er fortsat gyldige (e) og brugbar (r) hidtil tilladt ifølge gældende lov. Enhver bestemmelse, der er bestemt til at være ugyldig eller uden retskraft, skal erstattes af de relevante juridiske vejledning og rådgivning.

14. Gældende lovgivning og konfliktløsning

14.1

Enhver tvist skal løses i mindelighed gennem drøftelser med Janome kundeservice. Hvis der ikke kan opnås en mindelig løsning, JANOME levende beslutninger af tvister på forbrugerområdet Kommissionen eller lignende myndighed i andre europæiske lande.

14.2

Enhver tvist vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse vilkår er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med Dansk lovgivning og afgøres udelukkende ved domstolene i Danmark. 

FORTRYDELSESRET, BYTTE OG RETURPOLITIK

Er varen ikke i overensstemmelse med dine forventninger? Her finder du information om hvordan du returnerer eller bytter en vare. Husk, at du har 14 dage, efter du har modtaget din pakke, til at bestemme dig for, om du vil beholde dine produkter. Det er dig som kunde, der har ansvaret for returneringen, indtil vi har modtaget og registreret pakken. Så gem altid den kvittering, du modtager på posthuset, når du sender pakken retur. Det kan nogle gange tage op til 14 dage før en returpakke når frem til os og bliver behandlet på lageret.


Returnering

Hvordan returnerer jeg en pakke?
1. Giv os besked om, at du ønsker at returnere din pakke. Send en besked til kundeservice og husk, at beskeden skal indeholde hvilke varer, du ønsker at returnere samt dit ordrenummer. Ordrenummeret finder du på ordrebekræftelsen eller under “Min konto”.
2. Sørg for, at pakken er ordentlig lukket (symaskiner skal altid sendes i originalemballagen) og mærk den med “Scandinavian Home Products Sweden AB, Glasbruksgatan 1, 732 31 Arboga, SWEDEN”. Send den fra dit nærmeste postkontor. Køber står for fragten til os.
3. Vi giver dig besked, når vi har modtaget din returpakke og din refusion kan ses på din kontoudskrift inden for 5 bankdage regnet fra og med dagen, du modtager en returbekræftelse fra os. Tilbagebetalingen foretages altid til det samme kort, som blev brugt ved købet.

Koster det noget at lave en returnering?
Køberen, der ønsker at lave en returnering, betaler for fragten. Fragten er afhængig af pakkens størrelse og vægt og kan nemt beregnes af personalet på dit nærmeste postkontor.

Har i modtaget min returnering?
Vi giver dig besked per e-mail, når vi har modtaget din returnering.

Hvornår modtager jeg min refusion?
Din refusion kan du se på din kontroudskrigt inden for 5 bankdage regnet fra og med dagen, du modtog din returneringsbekræftelse fra os. Refusionen sker altid til samme kort, som er anvendt ved købet. 

Bytte
 
Hvordan bytter jeg en vare?
1. Giv os besked om, at du ønsker at bytte en vare. Send os en til kundeservice og husk, at beskeden skal indeholde hvilke varer, du ønsker at bytte samt dit ordrenummer. Ordrenummeret finder du på ordrebekræftelsen eller under “Min konto”.
2. Sørg for at pakken er ordentlig lukket (symaskiner sendes alltid i originalemballagen), og mærk den med “Scandinavian Home Products Sweden AB, Glasbruksgatan 1, 732 31 Arboga, SWEDEN“. Send pakken fra dit nærmeste postkontor. Køber står for fragten til os. 
3. Vi giver dig besked, når vi har modtaget din returpakke og en eventuel refusion kan ses på din kontoudskrift inden for 5 bankdage regnet fra og med dagen, du modtager en returbekræftelse fra os. Tilbagebetalingen foretages altid til det samme kort, som blev brugt ved købet.
4. Du skal lave en helt ny ordre med de varer, du ønsker at bytte til.

Reklamation

 
Min reklamationsret
Garanti for varer dækkes kun af fabrikationsfejl og dermed ikke fejl, som opstår ved eller efter egen forandring af varens funktion og udseende såsom ombygning, opgradering eller anden konfigurering af varen.

Forsikring
Janome.dk forsikrer din pakke, hvid den skulle forsvinde eller blive skadet på vej til dig. Hvis emballagen er beskadiget eller er forsvundet, kan du læse mere nedenfor om, hvad du skal gøre.
 
En eller flere produkter mangler
Hvis en eller flere produkter mangler i forhold til ordren/leveringsbekræftelsen, har vi vores egne rutiner til at håndtere dette så hurtigt som muligt.
1. Send en besked til kundeservice. Det er vigtigt at beskeden indeholder følgende information:
– Dit navn
– Ordrenummer (Ordrenumret finder du på din ordrebekræftelse eller under “Min konto”.)
– Antal pakker/produkter, der mangler
2. Logistikafdelingen vil derefter arbejde for at finde ud af, hvad der er sket og rette op på eventuelle fejl.


Jeg har modtaget forkert vare(r)

Har du modtaget en anden vare/varer end det, der er angivet på din ordrebekræftelse, skal du gøre følgende:
1. Send en besked til kundeservice. Det er vigtigt, at beskeden indeholder følgende information:
– Dit navn
– Ordrenummer (Ordrenumret finder du på din ordrebekræftelse eller under “Min konto”.)
– En beskrivelse af, hvad der er galt
2. Logistikafdelingen vil derefter arbejde for at finde ud af, hvad der er sket og rette op på eventuelle fejl.

Service og garanti

Service & Garanti

Janome har 5 års garanti. Vi sender garantibeviset per e-mail. Husk at gemme ordrebekræftelsen, da denne også fungerer som kvittering for købet sammen med garantibeviset.

Vi ønsker Dem tillykke med deres nye Janome symaskine.

Vi er glade for, at De valgte vores produkt. Vi ønsker, at De skal blive glad for Deres maskine, som er udviklet og produceret efter vores høje kvalitetskrav.

Inden De anvender maskinen

Vi anbefaler, at De læser anvisningerne i brugsanvisningen grundigt, inden De anvender maskinen.

Finde svar og instruktioner

Gør det til en vane at have brugsanvisningen i nærheden af din symaskine for at anvende den ved behov. Vi gør opmærksom på, at Deres lokale forhandler er certificeret til at hjælpe Dem. Tilmeld Dem lokale og nationale kurser, husk på at De får større glæde af Deres maskine, jo mere erfaring De får.

5 års udvidet garanti* som registreres af din butik/forhandler

For at få 5 års udvidet garanti* skal maskinen være købt hos en registreret forhandler i Skandinavien, eller her hos os. De skal kunne fremvise dateret indkøbskvittering med butikstempel/Ordrebekræftelse og maskinen skal være registreret hos os. Den udvidede garanti gælder fra købsdatoen og ikke fra registreringsdatoen.

Garantien er gyldig

Alle fejl, som beror på fabrikationsfejl, er dækket af garantien. Det er Deres ansvar at informere butikken/os omgående, hvis De opdager en fabrikationsfejl. En symaskine kræver regelmæssig service/vedligeholdelse såsom rengøring, justeringer og eventuel smørring.
Dette dækkes ikke af garantien: Sliddele som nåle, remme, glødepærer, spolehuse og stingplade m.m. Ydre påvirkning, fald eller fejlanvendelse. Eventuelle fejl, som forårsages af ikke-autoriserede reparatører, dækkes heller ikke af garantien.
Garantien gælder kun ved husholdningsanvendelse.

Fejl på maskinen

Selvom vi har gjort alt for, at Deres maskine skal være fejlfri, kan det hænde, at De behøver teknisk hjælp. De skal altid først kontakte Deres forhandler/os. Hvis det af en eller anden årsag ikke er muligt at kontakte butikken, skal De kontakte Scandinavian Home Products Sweden AB via webshops@shp-as.no. Vedhæft købskvittering og maskinens serienummer (præget på bagsiden af maskinen). Opstår en fejl i garantiperioden og fejlen skyldes fabrikationsfejl, dækkes omkostningen af garantien. Vi erstatter ikke omkostninger i forbindelse med rejse, tabt arbejdsfortjeneste eller stof, som er blevet ødelagt.

*Garantien er udvidet i forhold til gældende dansk købelov. 

Information om cookies på vores hjemmeside

En cookie, er en lille tekstfil, som er downloadet og gemt på din computer, når du åbner et websted. Dette er en standardteknologi, som de fleste steder bruger. Formålet med cookies er at forenkle og forbedre browsingoplevelsen for vores gæster, samt give os statistik, der tillader os at udvikle og forbedre vores hjemmeside.


Nogle cookies er såkalte “session cookies”. Disse slettes efter session, det vil sige, når du lukker din browser. Andre cookies er “faste” eller såkaldte “vedvarende cookies”. Disse bliver ikke slettet efter sessionen, men har en udløbsdato. Permanente cookies kan typisk indeholde oplysninger om godkendelse, gemte kurve og menupræferencer. Dette giver mulighed for, at fremtidige besøg på hjemmesiden vil være hurtigere og mere tilpassede.

Vi bemærker, at cookies er nødvendige at bruge, hvis du handler på vores hjemmeside. Hvis du slukker cookies, mister du adgang til flere funktioner på vores hjemmeside. Det betyder blandt andet, at du ikke vil have  mulighed for at registrere dig eller handle. Ved at surfe på vores hjemmeside accepterer du, at vi kan placere cookies i din browser .

I vores butik bruger vi følgende cookies:

JSESSIONID

JSESSIONID er en standard Java-cookie, der gør det muligt for web-serveren at forbedre din online-oplevelse ved at huske dine handlinger og valg af sider.

Dette er en session-cookie, som slettes, når du lukker din browser.

_utma , _utmb , _utmc , _utmz

For at analysere trafikken på vores hjemmeside, bruger vi disse “Google Analytics cookies”. De indsamler data til at give statistikker, der hjælper os med at forbedre vores hjemmeside. Vi indsamler disse oplysninger på en måde, der ikke identificerer nogen. Vi prøver ikke at finde identiteten af ​​dem, der besøger vores hjemmeside, og vi forbinder ingen data indsamlet fra denne hjemmeside med personligt identificerbare oplysninger fra andre kilder.

Cookieinfo

“CookieInfo” er en cookie, som bruges til at skjule informations-pop-up for dem af jer, der har trykket “Luk”.

Dette er en “vedvarende cookie”, der slettes efter 90 dage.

Deaktiver og slet cookies

I alle browsere, kan du beslutte, om du vil acceptere cookies automatisk eller ej. Du har også muligheder for at slette cookies, når du vil.